Ademwerk

Ademwerk

Ademwerk en koudetraining

Neem de regie over jouw lichaam en geest met ademhalingstechnieken en koudetraining. Net zoals we dat gewend zijn met conditie- of krachttraining, kan je ook jouw mindset en immuunsysteem laten doen wat jij wilt.

Op zijn 35ste werd Sebas gebeten door een teek. Hij kreeg de ziekte van Lyme. Maar hij zat niet bij de pakken neer. Hoe kon een sterke, gezonde man knockout worden geslagen door een minuscule bacterie? Hoewel complete genezing bij veel mensen onhaalbaar lijkt, ging hij de strijd aan met een uitgekiend dieet en plantenextracten. Bovendien verdiepte hij zich in ademtechnieken en koudetraning. Centraal hierin staat de vraag hoe je zelf actief je immuunsysteem kan beïnvloeden. Hij ontdekte dat lichaam en geest wel degelijk in staat waren deze vreselijke ziekte te overwinnen. 

Unieke behandelmethode

Hij trainde een jaar met de bekende Wim Hof, specialiseerde zich in de kracht van ademwerk en koudetraining en werd certified Wim Hof trainer. Na dit inspirerende jaar, verdiepte Sebas zich verder in verschillende stromingen, theorieën en toepassingen. Door inzichten uit yoga, rebirthing, deep breathing, equal breathing, box breathing en alternate nostril breathing te combineren ontwikkelde hij een unieke eigen behandelmethode waarin hij de kracht van deze uiteenlopende ademtechnieken maximaal benut.

Met de juiste training en toewijding blijkt ieder mens in staat het eigen zenuwstelsel te beïnvloeden, meer controle te hebben over zijn of haar gezondheid en minder afhankelijk te zijn van zorg. Sebas heeft al velen de fijne kneepjes van het vak bijgebracht. Mensen met sport-, burn-out- en revalidatieklachten, kinderen met autisme en ADHD en talloze geïnteresseerden die de regie over hun gezondheid op een natuurlijke manier onder controle willen krijgen, bleken gebaat bij zijn behandeling.

Stress de Baas

Ademwerk en koudetraining vormen ook een effectieve methode om zelf te schakelen tussen een actieve mindstate en ontspanning. De actieve stand van ons lichaam is nuttig als we werk willen verzetten en scherp willen zijn. Maar de moderne samenleving zorgt er bij velen voor dat we continue in deze stressstand verkeren. De uit-schakelaar lijkt soms onvindbaar door werkdruk, triggers van sociale media en permanente bereikbaarheid. Het risico van een burn-out ligt dan op de loer. Op de Kievitshof leren we je hoe je actief kunt terugschakelen naar ontspanning. Zo ben jij voortaan stress de baas.

Nieuwsgierig geworden? 

Meld je aan voor Stress de Baas

 

Beklimming Kilimanjaro

Sebas beklom samen met de ‘Iceman’ de permanent besneeuwde bergtop van de Kilimanjaro. In het onwaarschijnlijke tijdsbestek van 30 uur steeg de kleine groep tot 5.895 meter hoogte, slechts gekleed in korte broek. De gangbare tijd voor het beklimmen van deze berg in Tanzania is zes dagen. Hoewel ze in hun naakte bovenlijf de vrieskou trotseerden, bleek hun toegewijde oefening in ademhalingstechnieken en koudetraining afdoende bescherming te bieden om zonder problemen de top te bereiken. Zo zie je maar. Je kan de hoogste berg bedwingen als je lichaam en geest gelijkmatig en gedisciplineerd traint.